Sådan kan du langsomt komme i god form igen

ANNONCE

Du har måske mange gange oplevet at forsøge at komme i god form, men så er det gået i vasken, fordi det er blevet hård, og så har du ”givet” lidt op. Men nu er du klar på at gøre det igen, og denne gang er du klar over, at du ikke bare kan skynde dig igennem det. Det er vigtigt at gøre det i et tempo, hvor din krop kan følge med, og det kan den sjældent, hvis du skynder dig igennem det, fordi du ønsker at få gode resultater. Det er faktisk det bedste at træne kroppen langsomt op, så du også undgår unødvendige skader.

Små redskaber i hjemmet kan hjælpe

Hvis du træner hjemme, så er det en god idé at få forskellige redskaber, der lige kan presse din træning lidt. Det kan f.eks. være en træningselastik, som du kan bruge til mange ting under din træning. Det gør den lidt mere effektiv, og hvis du er typen, der bare gerne vil presse sig selv, så er det en god måde at gøre det på uden, at det bliver for voldsomt for din krop.

Korte løbeture

Du har måske tidligere ikke rigtigt tænkt over, at løbeturen altså også skal tilpasses dit nuværende niveau. Måske du engang kunne løbe ti kilometer uden problemer, men når du har holdt pause, så er det vigtigt, at du lader kroppen langsomt vænne sig til længden af løbeturen. Du kan starte med to kilometer og så langsomt lade den stige. Du kan finde mange løbeplaner på nettet, så du kan lade din krop følge med.

En god veninde kan hjælpe

Det kan være, at du kan aftale med en veninde at træne sammen noget af tiden. Det giver træningen et hygge-element, der kan være ekstra motiverende for at komme i gang.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.