Online Reputation Management – Håndtering Af Omdømme På Nettet

Det kan have stor indflydelse på en virksomheds indtjeningsmuligheder, hvis der dukker negative resultater op i Google, når der søges på virksomhedens navn.

Disse søgeresultater kunne fx være usande udtalelser om virksomheden i en artikel, eller på sociale medier, negative kundeanmeldelser på diverse platforme med videre.

Når folk, der søger på en virksomheds navn i Google støder på den slags søgeresultater, vil de danne sig et indtryk på baggrund af disse skriverier, som i mange tilfælde ikke er hele sandheden om virksomheden, og i mange tilfælde direkte usandt.

Dette kan så medføre at den søgende fravælger virksomheden på grund af de negative skriverier, der ligger online, og i stedet vælger en anden virksomhed, der tilbyder det samme. Dermed bliver det klart at negativ omtale, kan koste en virksomhed mange kunder, og at det er ekstremt vigtigt at man som virksomhed fremstår positivt på nettet.

Slip af med negativ omtale online

Der er flere forskellige ting, man kan gøre for både at forhindre negativ omtale i at opstå, og for at slippe af med det, der allerede ligger online og dukker op i Googles søgeresultater.

Måden, man gør det på, er ved brug af Online Reputation Management. ATAK Nordic er et online marketing bureau med mange års professionel erfaring med online reputation management. Med online reputation management, er det muligt at mindske negative søgeresultaters synlighed i Google ved at få rykket dem væk fra side 1, eller helt at få det fjernet fra Google. ATAK Nordic har været i branchen i 25 år, og er i dag førende eksperter i Danmark indenfor Online Reputation Management.

Flere fremgangsmåder

Der er forskellige ting, man kan gøre for at håndtere en virksomheds, eller en privatpersons online omdømme.

Det allerbedste fremgangsmåde er at være proaktiv, og prøve at undgå at der overhovedet opstår negativ omtale i første omgang. Dette kan man fx gøre ved at nedtrappe en situation på sociale medier, hvor en kunde er utilfreds. Dette vil nemlig kunne ende i en shitstorm, som kan være yderst skadelig for en virksomhed. Her kunne man sørge for at have nogle guidelines til, hvordan man som virksomhed taler med utilfredse kunder på en måde, der gør at en situation ikke eskalerer.

Ligger der allerede negativ omtale online, når man søger på virksomhedens navn, er der også en bred vifte af tiltag, man kan gøre for at få dem fjernet, eller gjort mindre synlige.

Anbefalingen er at man rådfører sig med nogen, der ved, hvordan man håndterer dette på en professionel og effektiv måde, og som har erfaring med Online Reputation Management.

Kom godt ind i investeringsmarkedet

Overvejer du at komme i gang med at investere dine penge i noget større? Har du investeringer, som har brug for et ekstra tjek up? Eller står du og mangler konkret anbefaling til dit næste træk på det finansielle marked? Det at investere, er en stor beslutning, og når det kommer til det finansielle marked kan det være svært, at navigere i. Det er her en investeringsrådgiver kommer ind i billedet. Læs med her, og find ud af, hvordan du kommer bedst ind i markedet med en kompetent investeringsrådgiver. 

Slå markedet sammen med din investeringsrådgiver

En investeringsrådgiver kan hjælpe dig til alle dine finansielle beslutninger på markedet. Din rådgiver kan give dig konkrete handelsanbefalinger, så du altid ved, hvad dit næste træk bør være. Det er den nemmeste og mest sikre måde, at behandle sine investeringer på. Med kyndig vejledning er du garanteret, at din investeringsdrøm bliver en succes.

Hvis du er interesseret i at slå markedet sammen med professionelle investeringsrådgivere, som kan hjælpe dig med at pleje dine investeringer, så besøg https://www.mintermarkets.com/. Hos Minter Markets finder du dygtige investeringsrådgiver, der arbejder som din sparringspartner og hjælper dig med at investere din formue. 

På Minter Markets får du i samarbejde med et kompetent team lavet en handleplan og modtager løbende støtte og rådgivning med, hvad end du har behov for, inden for investeringsmarkedet. 

Handelsplatform hos Saxo Bank

Når du bliver kunde hos Minter Markets slås du sammen med Saxo Banks prisbelønnede handelsplatform. Du får nemt og hurtig en konto i Saxo Bank, hvor du derefter kan få direkte adgang til handelsplatformen, hvor du aktivt kan investere. Platformen muliggør, at du kan danne dig et logisk overblik over dine investeringer, og samtidig modtager du forskellige risikostyringsværktøjer, som gør at du taber mindst muligt på dine investeringer. 

Sideløbende vil du modtage konkrete handelsanbefalinger fra din investeringsrådgiver, så din formue plejes og vokser. Du vil altid arbejde tæt sammen med din rådgiver, så du hjælpes på vej med alle finansielle beslutninger store som små.

Investeringsrådgivere hos Minter Markets har flere års erfaring på det finansielle marked, og kan derfor levere troværdige og kyndige handelsanbefalinger til dig.

Få et gratis investeringstjek

Er du usikker på, hvordan din næste investering skal forløbe? Få et gratis og uforpligtende investeringstjek hos Minter Markets, og lad en kyndig investeringsrådgiver tage et kig på din sag. Du får en grundig vurdering af din investeringsportefølje og modtager dernæst en vejledning i, hvad dit næste træk bør være. Har du mere end blot en investering? Minter Markets tilbyder, at gennemgå op til 10 forskellige investeringer for dig uden at det skal koste dig en krone.

Så hvad har du at miste? Tag kontakt til platformen i dag og lad et professionelt team kigge dine investeringer igennem, så du er sikret en lukrativ rejse ind i det finansielle marked. Hvis du gerne vil lave smarte investeringer og se din formue vokse, så er en investeringsrådgiver et rigtig godt kort, at have med i baghånden.

Tre gode råde til dig der laver din egen hjemmeside

Annonce

Er du ansvarlig for at administrere og udvikle din egen hjemmeside er der mange ting du skal være opmærksom på. Når du opretter din hjemmeside, vil du nemlig skulle kæmpe om opmærksomheden med flere millioner hjemmesider fra hele verden, hvor brugerne kan søge indhold om alt fra gode, sunde og billige madopskrifter til hjemmesider der kan hjælpe dem til gratis sex, og hvor en partner til trekant søges. Her i artiklen præsenterer vi tre gode bud på, hvad du bør være opmærksom på, når du udvikler og laver din egen hjemmeside.

Fokus på SEO

Uden fokus på SEO (Search Engine Optimization) vil du få svært ved at lokke brugerne til din hjemmeside. Til dig der ikke ved hvad SEO er, er det en række forskellige teknikker og tricks du kan gøre brug af for at få din hjemmeside højere rangeret på Google og de andre søgemaskiner. Måden hvorpå du arbejde med SEO på din hjemmeside kan være mange. Først og fremmest handler det om at bruge de rette ord, beskrivelser og metabeskrivelser på din hjemmeside, som stemmer overens med hvad brugerne af din hjemmeside søger på, samtidigt med at det giver et godt indblik i hvad din hjemmeside omhandler. Andre måder at arbejde med SEO på kan være at benytte trust links samt få andre og troværdige hjemmesider til at linke til din hjemmeside.

Prioriter og skær fra

Som ejer af en virksomhed eller service har du helt sikkert mange ting du gerne vil fortælle og vise dine potentielle kunder. Det er dog ikke altid nødvendigvis en god ide at vise alt dette på forsiden af din hjemmeside. Dels vil et overload af indhold fremstå rodet og uindbydende for besøgende på din hjemmeside, og samtidigt vil det få betydning for responstiden mellem servere og enheder. En gammel råd inden for kommunikation og IT hedder “keep it simple stupid”. Dette råd går ud på at skære ind til benet og skære alt unødvendigt indhold fra. Forsiden på din hjemmeside skal derfor nøje prioriteres, så kun det indhold der kan fange brugernes opmærksomhed beholdes. Formår du at gøre dette, kan du altid linke videre til undersider hvor brugerne kan få en uddybet forklaring af af dit produkt eller service.

Monitorer og lær af dine erfaringer

En hjemmeside er sjældent perfekt fra starten af. Dette gælder både for hjemmesider lavet af amatører såvel som professionelle. Den bedste måde at lave en gode hjemmeside på, er derfor løbende at tilpasse din hjemmeside. For at lave de rette tilpasninger er det dog en god ide at hente data på hvilken indhold der præstere på din hjemmeside. Dette kan du gennem et analyseværktøj som Google Analytic. Her kan du se hvor længe brugerne er på de enkelte sider, hvordan de er ledt ind på hjemmesiden, hvilke sider de kommer fra, hvilke enheder de er online på samt meget mere. Ved at overvåge denne type data opnår du en indsigt i din hjemmeside, som gør det nemmere for dig at tilpasse og forbedre din hjemmeside.

Søg og du skal finde – derfor er de rigtige søgeord på nettet vigtige

Internettet er en ganske naturlig del af de flestes hverdag. Vi bruger det både som en del af vores arbejds- eller studieliv, men også som en fast bestanddel af  vores sociale liv, hvor det b. la hjælper os til at bevare, og styrke, vores relationer til både venner og familie. Internettet har altså umanerlig stor betydning i vores moderne tilværelse, og en del af denne skyldes søgeord. Det forholder sig nemlig sådan, at uanset om vi i forbindelse med arbejde eller fritid, søger på et eller flere søgeord på diverse søgemaskiner, så vil de søgeord afgøre, hvad vi finder frem til. De rigtige søgeord kan altså have kæmpe betydning, uanset om det er i forbindelse med egen, eller en kundes, hjemmeside. 

SEO – optimer dine chancer på nettet

Når man taler om søgeord, og vigtigheden af disse, så er det umuligt ikke at nævne SEO. SEO står for Search Engine Optimizing, også kaldet søgemaskineoptimering på dansk, og handler netop om at optimere en hjemmeside, så den rangerer så højt som muligt, ud fra de krav som søgemaskinerne kigger på, når de skal vurdere hjemmesider. Det handler altså grundlæggende om, at man som bruger bliver præsenteret for så relevante hjemmesider som muligt, når man søger efter noget bestemt på nettet. Om det er Nutella, tøj, nyt arbejde, eller noget helt, helt andet er underordnet, man skal egentlig bare finde det man skal bruge, når man søger efter det. 

Søgeordsanalyse – en vigtig del af SEO

Måske er du helt med på, hvorfor det er vigtigt med de der søgeord, når man snakker om digital synlighed. Men hvordan finder man dog frem til, hvilke søgeord, der er de mest relevante i forhold til egen, eller en kundes, hjemmeside? Her kommer en søgeordsanalyse ind i billedet. Det er nemlig muligt at undersøge hvilke mulige  søgeord, der er relevante i forhold til en hjemmeside, og faktisk behøves dette ikke være så besværligt. Med en skabelon til søgeordsanalyse, kan du nemlig hurtigt danne dig et overblik over potentielle søgeord, og på den måde undgå at bevæge dig i en uhensigtsmæssig retning i dit arbejde med SEO. En skabelon til søgeordsanalyse vil gøre arbejdet med søgeord langt mere overskueligt, da man godt kan miste pusten, hvis man f. eks står med over tusind mulige søgeord. Der er altså mange gode grunde til at sørge for ordentligt SEO, og herunder få en grundig søgeordsanalyse. 

Hvilken type investor er du?

Har du nogensinde overvejet hvilken type investor, du er? Hvis du allerede er i gang med at investere, og svaret til førnævnte spørgsmål er nej, bør du måske stoppe op engang og tænke over, hvilken investortype, du egentlig er. At definere din investortype kan nemlig give en værdifuld indsigt i, hvorfor du agerer, som du gør, på finansmarkederne, og samtidig bør din investortype have indflydelse på din planlagte investeringsstrategi.

Her ser vi nærmere på nogle af de forskellige investortyper, der findes.

Kortsigtet eller langsigtet investor

Når du foretager investeringer i aktier eller andre værdipapirer, er et vigtigt aspekt den tidshorisont, du investerer over. Her differentierer man mellem kort- og langsigtede investeringer. Der findes i og for sig ikke nogen egentlig definition af kortsigtet og langsigtet – det kommer an på øjnene, der ser.

De fleste vil dog kunne blive enige om, at en daytrader anses som en kortsigtet investor, mens value investors typisk anses som langsigtede investorer. Tænk blot på Warren Buffett, der har udtalt, at hans ”favorite holding period is forever”.

Investerer du derimod med en tidshorisont på f.eks. et år, vil en daytrader anse dig for at være ekstremt langsigtet, mens en valueinvestor meget vel vil anse dig for at være kortsigtet. Igen – det kommer an på øjnene, der ser.

Hvilken strategi bruger du som investor?

En anden vigtig faktor, der er med til at afgøre hvilken type investor, du er, er din investeringsstrategi. Her kan vi tage udgangspunkt i de to førnævnte typer af investorer; daytradere og value investorer.

Daytradere er investorer, der – som navnet antyder – sjældent ejer et værdipapir mere end en dag. Nogle gange kan ejerskabet sågar koges ned til minutter eller endda sekunder. Denne investortype er på udkig efter små marginaler i markedet, som så udnyttes.

En valueinvestor tager derimod udgangspunkt i prisen på selve selskabet, og sammenholder den med værdien af selskabet. Denne investortype fokuserer meget på regnskaber og nøgletal som f.eks. P/E, og bruger disse til at finde ”gode tilbud” på markedet.

Hvilken investortype er den rigtige?

Når du skal definere hvilken investortype, du er, er det vigtigt at forstå, at man ikke kan tale om rigtig og forkert investortype generelt, men derimod om rigtig og forkert investortype for dig. Har du ikke tålmodighed til langsigtede investeringer, så lad være med at definere dig som en type, der fokuserer på denne type investeringer. Er du ikke til valueinvestering og regnskaber? Så lad være med at fokusere på denne type. Til syvende og sidst gælder det nemlig om at definere dig som den investortype, der er den rette for dig.