Virker bilreklame?

Ja, bilreklame virker i mange tilfælde. Her vil vi gennemgå fordele og ulemper ved at benytte tilføje bilreklame til sin bil.

Busserne har dem, og ikke uden grund, specielt i en storby som København kan firmaerne virkeligt få deres budskab ud med de meter lange mobile reklamer. Transportfirmaerne benytter dem ligeledes og får penge for deres kunder for at have deres reklamer på. Taxier har dem også, så bilreklamer må virke, for der bliver brugt mange penge på dem.

Små firmaer har naturligvis ikke budget til at oversmøre busser med reklamer. Men håndværkere med mere, der kører rundt til kunder, har oftest deres firmanavn, logo og telefonnummer på bilerne, og det kan du også overveje at gøre.

Et simpelt folie med firmainformationer koster mellem 3-700 kr. + moms per styk, så det er billigt sluppet. Men hvad er effekten? Det kommer naturligvis an på, hvor meget du kører, men kan du parkere bilen strategisk ved din virksomhed, medvirker det stadigt til positiv branding.

Folie frem for lakering, nogle firmaer får lakeret reklamen på bilen, det kan have sine ulemper, hvis man en dag vil sælge den for, hvem vil køre rundt med dit firmanavn?

Vælger du at påføre bilreklame, vil bilen den dag, den skal skrottes have vist dit brand til tusindvis, ja, hundrede tusindvis af trafikanter. Og de sidste, der får set det, er medarbejderne hos den lokale autoophugger. Og mon ikke de skænker dit firma en tanke, som den bliver afmonteret til genbrug.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *