Trives dine medarbejdere ikke? Hjælp dem med at finde balance og motivation

Dette indhold er sponsoreret

Arbejdslivet er en vigtig del af det at være til. Mange af os identificerer os i høj grad som hele mennesker, der udgøres af både vores private side og vores karrierevalg. For mange er det derfor også naturligt vigtigt at være god til sit arbejde. Simpelthen fordi, det vidner om succes og styr på tilværelsen. Men hvad sker der, hvis man ikke føler denne succes og hvis man fremfor at føle, der er styr på det, har en følelse af, at det ikke går så godt…? I virkeligheden sker der det, at dine medarbejdere pludselig ikke trives, at deres arbejdsindsats forværres og at både den ansatte og arbejdsgiver står tilbage som tabere i samme spil. Det må kunne gøres bedre.

Skab medarbejdertrivsel med den rette tilgang

Hos LIFEWORK i Odense sætter de fokus på, hvordan man kan optimere medarbejdertrivsel med både teori samt konkrete redskaber og metoder. Motivation og medarbejdertrivsel opstår i høj grad, når den ansatte trives i sit arbejdsmiljø, men også når personen som individ stimuleres, anerkendes og føler sig vigtig.

Derfor er det vigtigt at både lære og forstå menneskets følelser og tankemønstre, som individer og som en del af det komplekse sammenspil på en arbejdsplads. Vidste du f.eks., at mere i løn ikke er en motivationsfaktor, men kompetenceudvikling og vidensstimulering er?

Som leder kan du lære mange ting, der gør det mere overskueligt at arbejde med medarbejderne, så de kan udvikle sig i en kombineret forståelse af deres arbejdsliv og deres personlige liv. Det giver værdi på alle fronter og sikrer gladere mennesker i virksomheden.

Særligt tilbud om medarbejdertrivsel

Foruden at kunne se sine ansatte i deres rolle som arbejdstagere, er det i stigende grad vigtigt at anerkende, at mennesker er udsat for stress og livsmæssige belastninger, der også følger dem ind på deres arbejdsplads. Det er umuligt at adskille. Ledere og mellemleder kan derfor med stor fordel lære om medarbejdertrivsel, hvormed de kan afhjælpe stress, præstationsangst og nervøsitet bedre, samt yde effektiv konflikthåndtering, hvis også det melder sig på banen.

På den måde er virksomheden ganske enkelt bedre stillet til at opbygge en kultur, som er rummelig, men stadig optimerer de ansatte, så man får skabt en kultur, hvor både virksomheden og det enkelte individ føler sig som vindere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *