Hvornår giver det mening at starte med markedsføring over e-mail? Det gør det, lige så snart du har noget relevant content at smide i folks indbakke. Din virksomhed behøver ikke være blevet specielt stor, og du behøver ikke have fået din webshop op at køre, før du begynder at skrive nyhedsbreve med gode tips eller beskeder om, hvad folk vil kunne forvente af ydelser eller produkter i fremtiden.
Lær at skrive relevante nyhedsbreve til dine abonnenter
Men du skal ikke bare bombardere folk med indhold – for det virker ikke. Folk vil bare afmelde sig dit nyhedsbrev, hvis du smider en masse irrelevant eller intetsigende content i hovedet på dem. Så hvordan kommer du godt i gang med email markedsføring? Klikker du ind på linket, kan du læse en guide til e-mailmarkedsføring hos et marketingbureau, som giver dig fifs til værdiskabende content.
Du kan komme gratis i gang med e-mailmarkedsføring
Det fede ved e-mailmarkedsføring er, at det i udgangspunktet er gratis. Måske bør du med tiden investere i et e-mailmarkedsføringssystem, der giver dig mulighed for at indsamle data om brugeres adfærd, du kan benytte til at målrette bestemte mails (fx med særlige tilbud) til dem. Men så snart du har en mailadresse, så kan du begynde at sende nyhedsbreve af sted – om ikke andet så manuelt.
Lad ikke e-mailmarkedsføring stå alene
Nu kan e-mailmarkedsføring ikke stå alene – eller: Der er ingen grund til, at markedsføring over e-mail er den eneste måde, du gør opmærksom på din virksomhed og dens produkter. Sociale medier er en anden – i udgangspunktet gratis – måde at øge kendskabet til dit brand. I øvrigt kan du sørge for at fylde din hjemmeside med content, fx blogindlæg, der giver folk god grund til at besøge den.
Hvis du ønsker en sammenhængende marketingstrategi, så kontakt et marketingbureau.