Sådan øger du synligheden af dit køkkenfirma

Hvis du gerne vil øge synligheden af dit køkkenfirma, findes der i dag mange værktøjer online. Værktøjerne kan hjælpe dig med at nå ud til den rette målgruppe. Det kræver dog, at du bruger tid på at lære din målgruppe godt at kende. I denne artikel bliver køkkenfirmaet HCI brugt som eksempel. For at nå ud til målgruppen, skal de undersøge, hvilke søgeord målgruppen bruger. Det er også vigtigt, at hjemmesiden er brugervenlig. Hvis kunderne leder efter et køkken fra HCI, skal de nemt kunne finde det på siden. Det gør det nemlig nemmere at komme ud til kunderne, hvilket vil øge ens salg.

Nå ud til målgruppen med SEO

Hvis køkkenfirmaet HCI skal nå ud til deres målgruppe, kan det være en god idé at sætte sig ind i SEO. Det kommer af det engelske Search Engine Optimization, og det betyder søgemaskineoptimering. Det handler blandt andet om at finde de søgeord, som målgruppen bruger, når de søger efter køkkenfirmaet. Det kan være at målgruppen søger efter et køkken fra HCI eller snedkerkøkken. Køkkenfirmaet skal altså sørge for at implementere søgeordene i deres tekster på hjemmesiden. Når firmaet har implementeret søgeordene på hjemmesiden, er der større chance for at få en bedre placering på søgemaskiner som Google, Yahoo og Bing. Hvis køkkenfirmaet bliver placeret som en af de første 10 hjemmesider på søgemaskinen, er der større chance for, at målgruppen finder hjemmesiden. Målgruppen kigger med stor sandsynlighed ikke på de resterende sider. Det er derfor vigtigt at ligge højt på søgemaskinerne, så målgruppen kan finde et køkken fra HCI.

Brugervenlighed på hjemmesiden

Hvis køkkenfirmaet skal tiltrække flere kunder til hjemmesiden, er det også vigtigt at fokusere på brugervenligheden. Hjemmesiden skal være overskuelig og nem at gå til. Det nytter ikke noget, at hjemmesiden ser rodet og gammeldags ud. Det kan derfor være en god idé at lave en menu, hvor besøgende på hjemmesiden kan få et overblik over varerne og firmaet. HCI kunne blandt andet lave en menu med kategorier som køkken fra HCI, kontakt, om os og projekter. Det kan også være en god idé at gøre brug af multimedia på hjemmesiden. Det kan være elementer som lyd, video, billeder og tekst, der kan være med til at fange kundens opmærksomhed. Køkkenfirmaet kunne for eksempel skabe blikfang på forsiden med en video af de forskellige typer af køkkener, som de sælger. Billeder af køkkenerne kan også være med til at fange kundernes opmærksomhed.  

Betal for annoncer

Det er også muligt at betale for annoncer, så køkkenfirmaet bliver mere synlige online. Firmaet kan bruge SEM som står for Search Engine Marketing. Her skal køkkenfirmaet give et bud på, hvor meget de højest vil betale for et søgeord. Søgemaskinen vurderer dog også, hvor relevant indholdet på køkkenfirmaets hjemmeside er for den kunde, der søger. Hvis køkkenfirmaet byder højest på et søgeord og er mest relevant for kunden, så bliver annoncen placeret øverst på søgemaskinen. Det er en fordel at blive placeret øverst på søgemaskinen, hvis kunden er på udkig efter et køkken fra HCI. Det betyder at kunden ser køkkenannoncen som det første, når vedkommende søger på søgemaskinen.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *