Sådan øger du synligheden af din brillebutik

Vil du gerne være mere synlig og have flere kunder i butikken? Så handler det i dag om at være online. Det er nemlig her, dine potentielle kunder befinder sig, så det er også her, du skal være. Der findes mange måder at skabe synlighed på, og vi har her samlet vores bedste tips til, hvad du som f.eks. denne optiker i Fredericia kan gøre for at blive mere synlig over for potentielle kunder.

Start med en hjemmeside

Synligheden online starter med en hjemmeside. Du har nemlig ingen chance for at komme frem på relevante søgninger, hvis du ikke har en hjemmeside. Det er dog ikke nok bare at have en hjemmeside, hvis du bare bruger den som reklamesøjle. Den skal indeholde relevante oplysninger om bl.a. briller, kontaktlinser og alt andet, hvad du tilbyder i butikken, så brugerne kan gøre sig klogere på, hvad du rent faktisk laver. Det skal også gerne være muligt for potentielle kunder at bestille tid til f.eks. en synsprøve, så det er så nemt som muligt for dem at vælge dig som deres optiker.

Ram den rette målgruppe med SEO

En hjemmeside er dog intet værd, hvis du ikke er synlig i søgeresultaterne. Det er her SEO kommer ind i billedet. SEO – eller søgemaskineoptimering – går ud på at finde de søgeord, som målgruppen bruger, når de leder efter en brillebutik/optiker og så optimere hjemmesiden til lige netop disse søgeord. Som optiker med lokation i en bestemt by, kan det med fordel være søgeordet ”optiker + by”, der er det bedste søgeord til at skabe synlighed i målgruppen. Hvis du kommer frem, når folk søger på ”optiker + din by” – og hvis du så også er en af de første, der kommer frem – så har du en større sandsynlighed for at skaffe en ny kunde.

Betal dig til synlighed

SEO er en langsigtet strategi, og det kan godt tage noget tid, før man opnår de helt gode placeringer. I mellemtiden kan det derfor være en god idé at betale sig til de gode placeringer ved at benytte Google Ads. Google Ads er Googles egen annonceringsværktøj, og her kan du oprette annoncer ud fra dine ønskede søgeord. Du kan på den måde ligge helt øverst i søgemaskinen på lige de søgeord, du gerne vil – og i det geografiske område, som du udbyder dine ydelser til. Du betaler også først, når folk de klikker sig ind på din hjemmeside.

Der er altså meget, du som optiker/brillebutik kan gøre, hvis du gerne vil være mere synlig og have flere kunder i butikken – og det hele starter online.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *