Sådan får du din side til at skille sig ud på en konkurrencepræget marked

Driver du virksomhed på et konkurrencepræget marked? Og savner du inspiration til, hvordan du kan få din hjemmeside til at skille sig ud? Så læs med videre her hvor vi fortæller om, hvordan din hjemmeside kan skille sig ud blandt konkurrenterne.

Det vigtigste for en virksomhed bør til hver en tid være kunderne. Hvis man gerne vil skille sig ud overfor kunderne, kan man fokusere på at lave en reklamestrategi, der skal få kunderne til at få lyst til at gå ind på ens hjemmeside. Ofte er billige priser, gode tilbud og gratis fordele noget, som får folk til at åbne øjnene. Ser man for eksempel på online casino markedet, som er en af de brancher, hvor konkurrencen er hårdest, bruger man en masse forskellige måder at tiltrække nye kunder på. Mange casinoer tilbyder for eksempel velkomstbonusser som gratis spins, match-bonus på første indbetaling og loyalitetsprogrammer til faste kunder.

Vis dit ansigt

En ting som folk ofte glemmer, når de driver virksomhed på internettet er, at kunder er mennesker, som godt kan lide at købe produkter af andre mennesker. Et menneskeligt ansigt giver troværdighed, genkendelighed, og hvis vi kan lide den, vi ser, øger det også chancen for at vi køber produktet. Bare tænk på nyligt afdøde Lars Larsens første reklamer, som måske var banale og ikke videre professionelle, men de var menneskelige og signalerede troværdighed gennem den solide og bundjyske købmand. Du behøver derfor ikke producere en smart i en fart-reklamefilm, som du ikke føler repræsenterer den, du er. Du kan for eksempel bruge sociale medier som et redskab, hvor du kommunikerer med dine kunder og følgere. Du skal ikke reklamere eller sælge, men simpelthen fremme dit brand med troværdig og venlig kommunikation og svare på spørgsmål. Du kan eventuelt linke direkte fra din hjemmeside til din Facebookside,  så denne kommunikation bliver synlig for de besøgende, eller du kan lave en ”Om os”-side, hvor du beskriver det, der gør din virksomhed unik.

Find en stærk niche og byg videre på den

En anden ting som er vigtig i forhold til at skille sig ud er at satse på det, der fungerer og som markedet ikke allerede er oversvømmet af. Lad os bruge eksemplet mobilabonnementer. Der er lige nu adskillige udbydere på markedet, som kæmper om kunderne på parameteret pris. Så hvis du som ny udbyder af mobiltelefoni skulle ind på dette marked – og det kræver naturligvis i første omgang en grundig analyse af, hvorvidt det overhovedet er muligt – så skal du kunne tilbyde noget, som er unikt, og som de andre udbydere ikke blot kan gøre ved at ændre deres marketing- og produktstrategi en smule. Til det kan du for eksempel bruge et værktøj som TrenDemon, som finder din hjemmesides styrker for dig. Den analyserer din hjemmesides blogindlæg, destinationssider og tilmeldingssider og finder ud af, hvordan du bedst kan optimere din side, så du skiller dig ud fra konkurrenterne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *