Sådan bærer danske webshops sig ad med at få nye kunder

Webshop med mange kunder

Det har aldrig været mere populært blandt danske forbrugere at handle på nettet. Der bliver bestilt tusindvis af pakker hver evig eneste dag hos danske webshops, og tallet er kun stigende. Og når der er så stor efterspørgsel efter webshops, er det naturligt, at der også hele tiden blomstrer nye webshops op.

Det er nok ikke en overdrivelse, hvis det siges, at der startes flere nye webshops hver dag. Men hvordan får man som ny webshop flere kunder? For det er efterhånden svært nu om dage at finde sin egen niche; der er formentlig nogle, der allerede sælger det samme som dig, eller som i hvert fald løser det samme behov som dig. Tiden, hvor det var den webshop, der kom først, der fik succes, er således for længst passé. I denne artikel får du en forklaring på, hvordan danske webshops får nye kunder ind i butikken.

Gode, gammeldags anbefalinger

Dette kan lyde vældig banalt. Men hvis en kunde handler på en webshop, og denne er glad for sit køb – hurtig levering, gode produkter og god service – er der en stor chance for, at kunden vil anbefale webshoppen rundt til andre, hun kender: Til frokostbordet med veninderne, til familien, til kollegaerne. Og alle disse personer, som nu bliver henvist til webshoppen er potentielt nye kunder. Derfor er det så vigtigt for en webshop, at denne leverer en god service – for leverer den en dårlig service, vil det modsatte naturligvis ske, hvor en tidligere kunde vil anbefale sine bekendte ikke at handle hos den pågældende webshop; det er en ond spiral at komme ind i for en dansk webshop.

Brug af digital annoncering

Dette punkt kommer næppe bag på dig. Naturligvis bruger langt de fleste webshops (mange) penge på digitale annoncer. Dette kan være på Facebook, Google, Instagram, Snapchat, TikTok eller andre kanaler, hvor webshoppens målgruppe har sin daglige gang. Men det er i dag ikke nok bare at bruge penge på disse platforme.

Der skal styr på hele kæden – fra logistik og kundeservice til indholdet (video, billede, tekst etc.) i de enkelte annoncer. For der er i dag så hård konkurrence, at kun det bedste indhold og de bedste annoncer, der er målrettet på bedst mulig vis, faktisk vinder og dermed skaber mærkbar profit og vækst. Til inspiration kan nævnes Mammashop – besøg Mammashop her, og se hvordan de bærer sig ad.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *