Online Reputation Management – Håndtering Af Omdømme På Nettet

Det kan have stor indflydelse på en virksomheds indtjeningsmuligheder, hvis der dukker negative resultater op i Google, når der søges på virksomhedens navn.

Disse søgeresultater kunne fx være usande udtalelser om virksomheden i en artikel, eller på sociale medier, negative kundeanmeldelser på diverse platforme med videre.

Når folk, der søger på en virksomheds navn i Google støder på den slags søgeresultater, vil de danne sig et indtryk på baggrund af disse skriverier, som i mange tilfælde ikke er hele sandheden om virksomheden, og i mange tilfælde direkte usandt.

Dette kan så medføre at den søgende fravælger virksomheden på grund af de negative skriverier, der ligger online, og i stedet vælger en anden virksomhed, der tilbyder det samme. Dermed bliver det klart at negativ omtale, kan koste en virksomhed mange kunder, og at det er ekstremt vigtigt at man som virksomhed fremstår positivt på nettet.

Slip af med negativ omtale online

Der er flere forskellige ting, man kan gøre for både at forhindre negativ omtale i at opstå, og for at slippe af med det, der allerede ligger online og dukker op i Googles søgeresultater.

Måden, man gør det på, er ved brug af Online Reputation Management. ATAK Nordic er et online marketing bureau med mange års professionel erfaring med online reputation management. Med online reputation management, er det muligt at mindske negative søgeresultaters synlighed i Google ved at få rykket dem væk fra side 1, eller helt at få det fjernet fra Google. ATAK Nordic har været i branchen i 25 år, og er i dag førende eksperter i Danmark indenfor Online Reputation Management.

Flere fremgangsmåder

Der er forskellige ting, man kan gøre for at håndtere en virksomheds, eller en privatpersons online omdømme.

Det allerbedste fremgangsmåde er at være proaktiv, og prøve at undgå at der overhovedet opstår negativ omtale i første omgang. Dette kan man fx gøre ved at nedtrappe en situation på sociale medier, hvor en kunde er utilfreds. Dette vil nemlig kunne ende i en shitstorm, som kan være yderst skadelig for en virksomhed. Her kunne man sørge for at have nogle guidelines til, hvordan man som virksomhed taler med utilfredse kunder på en måde, der gør at en situation ikke eskalerer.

Ligger der allerede negativ omtale online, når man søger på virksomhedens navn, er der også en bred vifte af tiltag, man kan gøre for at få dem fjernet, eller gjort mindre synlige.

Anbefalingen er at man rådfører sig med nogen, der ved, hvordan man håndterer dette på en professionel og effektiv måde, og som har erfaring med Online Reputation Management.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.