SEO er stadig vigtigt i 2020

SEO-branhcen har haft en enorm vækst, de sidste 10 årene og der er meget der tyder på, at den bliver ved med at vokse. Det er en branche i konstant ændring, men er SEO lige så vigtigt i 2020 som det har været? Det enkle svar er ja, og her fortæller vi dig hvorfor.

Fokuser på organiske vækst

Optimering til søgemaskiner handler ikke længere udelukkende om Google. Nu er der også kommet flere spillere til feltet, og det er en god ide at optimere til flere, hvis du vil have de bedste mulige resultater for din hjemmeside, eller dine hjemmesider.

Fokuser på godt indhold med de rigtige søgeord og søgefraser, for at få de bedste resultater. Godt indhold kræver ikke det samme markedsføringsbudgetter, som giganterne sidder med. En god organisk placering baseret på dit faktiske indhold, kan ingen tage fra dig. Det er ikke tilfældet, hvis du udelukkende kører SEO og placeringer gennem annoncer. Derfor er det indholdet du skal starte med, og huske på, at dem du er oppe i mod når det kommer til at købe annoncer, kan have millioner i budget. Derfor vil den placering du får, også være til salgs til højstbydende.

Optimer til flere søgemaskiner

Mange glemmer, at der findes andre søgemaskiner end Google. i dag kan man optimere til flere forskellige søgemaskiner. Der er kinesiske Baidu, Amazon, Apple Store og YouTube, der alle sammen kan give gode resultater, med en god placering. Hele pointen med en god placering, er at blive eksponeret mest muligt, og nå ud til flest mulige potentielle kunder. Derfor skal du ikke undervurdere at optimere til andre søgemaskiner end bare Google – måske er konkurrencen i dit felt lidt mindre, så du kan komme ud på top?

God SEO bliver ved med at være vigtigt i 2020, men vi går mod en trend der handler om at producere bedst muligt indhold, og ikke købe flest annoncer. Dette er en trend som alle i virkeligheden kan være med på, men den kræver hårdt arbejde, og at man er klar på at producere indhold til sin hjemmeside, som skaber værdi for læseren.

Sådan kan du få større succes som iværksætter

Der er rigtig mange i dag, der starter deres egen virksomhed, og det er fantastisk at se, hvor mange der rent faktisk er passionerede for at skabe deres helt eget firma, der kan være med til at gøre Danmark til et bedre sted. For mange iværksættere er det naturligvis successen, der trækker. Det behøver ikke kun at være penge, men det kan også sagtens være det, at du kommer i mål med det, du hele tiden havde planlagt med dit firma.

Men det er ikke bare sådan, at succes kommer fra den ene dag til den anden. Der er en hel masse, du skal have styr på, før du kan komme i mål som iværksætter. Og derudover er der for de fleste iværksættere ikke noget endeligt mål, da de bare gerne vil gøre det bedre og bedre, altid.

Gør det nemt for dine kunder at finde dig

I starten, når du åbner din virksomhed, er det naturligvis vigtigt, at du aktivt går ud og forsøger at skaffe nogle kunder til din forretning. Der er endnu ikke nogen, der kender dig, og derfor må du også i starten være kreativ med at finde dine kunder. Det kan være, at du tilbyder dem gode priser mod en anmeldelse af din service bagefter, eller at du finder på noget helt andet.

Men i takt med at du i starten gør alt, du har lært, for at skaffe kunder ind i butikken, er det også vigtigt, at du tænker langsigtet og begynder at fokusere på, hvordan du kan få flere kunder i fremtiden, uden at du skal sælge så meget, som du gør nu.

Svaret på dette er seo optimering. Når du optimerer din seo på din hjemmeside, er du med til at gøre det nemmere for dine potentielle kunder at finde dig, når de lægger vejen forbi Google for at søge efter nogen, der kan det, du kan. Når din seo er god, vil du være placeret højt i Google på relevante søgeord, hvilket betyder, at rigtig mange potentielle kunder kommer forbi din hjemmeside.

Hav fokus på udlandet også

Den ambitiøse iværksætter er ikke bare tilfreds med at have en masse kunder i Danmark. For eksempel er der lige syd for os et kæmpestort land, der hedder Tyskland. Her bor der mange millioner flere mennesker, end der gør i Danmark, og det er derfor et interessant marked, som langt de fleste danske iværksættere slet ikke skænker en tanke.

Måske har det noget at gøre med den sprogbarriere, der eksisterer mellem vores lande? Det er dog en skam, for vi har alle haft tysk i skolen, men de fleste af os har glemt det igen. Derfor kan du med fordel tage et intensivt tysk kursus, så du får genopfrisket det vigtigste, inden du henvender dig til vores nabo mod syd for at finde flere kunder. Der er ikke nogen tvivl om, at du sagtens kan lave en god forretning ved også at henvende dig til tyske kunder.

Indret dit kontor på den helt rigtige måde

At indrette ens kontor, kan være sværere, end man lige går og tror. Der er mange elementer, som man skal tænke på, når man vælger at indrette ens kontor. Dette gælder både ens kontor i hjemmet og på arbejdspladsen, som kan være endnu sværere at indrette. I denne henseende er der flere elementer, som er vigtige at overveje. Mange virksomheder kan også have svært ved indrette deres kontorlandskab, da det kan være svært at finde de helt rette elementer, som passer til stilen.

Bestemte elementer er vigtigere end andre 

Når man skal indrette ens kontor, er der nogen elementer, som er vigtigere end andre. Det er specielt vigtigt, at man vælger elementer, som er komfortable, hvis man bruger meget tid på ens kontor. Her er det derfor vigtigt, at man vælger en god kontorstol, hvor man sidder godt. Dette er specielt meget vigtigt, hvis man sidder og arbejder i de sene timer, da det kan give en rygproblemer, hvis man ikke sidder godt. Et andet vigtigt element er selve skrivebordet, som skal være det helt rigtige. Her er det vigtigt, at man vælger et skrivebord, som har en masse plads, så der er mulighed for at have forskellige dokumenter og papir på bordet. Det kan være til stor frustration for mange, hvis der ikke er plads nok. Der skal derfor være plads til mere en ens computer, så man også har mulighed for at bruge pladsen til andre ting.

Få orden på dit kontor 

Når man skal købe ting til ens kontor, og ikke mindst et stort bord, er det vigtigt, at man også køber elementer, som kan holde styr på ens papir og dokumenter. Brevordnere, mapper og lignende kan være helt uundværlige, hvis du gerne vil have styr på dine ting, så det heller ikke ligger og roder og er umuligt at holde styr på.

Sæt et personligt præg 

Når man skal indrette ens kontor, er det vigtigt, at man sætter sit helt eget personlige præg. Det kan gøre kontoret mere personligt, og man kan dermed føle sig mere hjemme. Her kan man eventuelt hænge malerier op, som har betydning for en. Det kan også være tegninger fra ens børn, så man også har noget fra familien på væggen, eller billeder af dem på skrivebordet.

Tre gode tiltag når du åbner dit første varehus

Dette indhold er sponsoreret

At starte egen virksomhed er en drøm, mange går og bærer rundt på. Måske er du et sted i dit liv, hvor du som iværksætter endelig har fået nøglerne til varehuset til den virksomhed, du ønsker at starte. Uanset hvilken branche du er på vej ud i, uanset hvilken fysisk vare du sælger, så er varehuset omdrejningspunktet for din virksomhed. Derfor bør varehuset tage sig ud så godt som muligt og samtidig afspejle dig og det, dit firmaer specialiserer i. Så før du annoncerer åbningsdatoen og gør dig klar til at lade din virksomhed køre derudaf, så skal du sørge for, at varehuset er klar til at huse din virksomheds formål. Derfor er der en række ting, du bør have styr på, inden du åbner. Her er tre gode måder at gøre dit varehus klar til åbningsdagen.

Ren luft

Varehuse er en markant større ting at bakse rundt med end et mindre butikslokale. Når man har et varehus, lægger det ofte op til, at kunden skal tilbringe længere perioder derinde for at finde det rette produkt. Derfor skal kunden også kunne holde ud at være derinde. Dette kan ikke kun løses med venligt personale og behageligt baggrundsmusik. ventilationen af luft er nødt til at være i orden. Her kan du for eksempel investere i indblæsningsposer fra Simas Filters. Denne ventilationsløsning er velegnet til større varehuse og sørger for en jævn fordeling af frisk luft. På den måde kommer du ikke ud for kunder, der bliver nødt til at forlade dit varehus på grund af hovedpine. 

Hav en passende indretning

Indretningen i dit varehus er essentiel for kundeoplevelsen. Først og fremmest bør du have øje for æstetik. Din indretning skal være med til at afspejle de produkter, du sælger i varehuset. På den måde kan kunden spejle sig i den identitet, der møder dem, når de kommer ind ad døren. Dernæst bør du have styr på placeringen af varer og flowet i varehuset. Hvilke varer kommer først, hvilke kommer sidst, og hvordan bliver man naturligt ført igennem butikken ud fra indretningen? Det skal gerne være sådan at potentielle kunder får set så mange varer som muligt, før de forlader forretningen.

Effektiv branding

Før varehusets store åbningsdag bør du sikre dig, at din branding er i orden. Fysisk skal du sikre dig, at der er mange skilte, der leder øjet mod dit varehus. Kan det ses fra den nærliggende vej, park eller andet samlingspunkt, så er det en fordel. Dernæst skal du have brandet dig online og rundt omkring i nærområdet. Sørg for at flest muligt ved, at du åbner dit nye varehus. Ellers ender du bare med skuffende salgstal på din første dag.

Billig telefoni og bredbånd til selvstændige og mindre erhverv

Faktummet er at selvstændige og virksomheder med under 30 ansatte kan spare hele 65 procent på telefoni og firmamobilen. Det betyder, at mindre virksomheder kan spare op til 9000 kr. pr. medarbejder. Besparelsen opnår virksomheden typisk ved, at vælge en online udbyder af erhvervstelefoni, bredbånd og mobiltelefoner. Men er det alle udbydere der har disse tilbud til erhverv? Og hvordan sikre mig sig den mobilpakke som medarbejderne har brug for, til gode penge?

Hvad er medarbejdernes behov?

Behovet for erhvervsmobilabonnementer kan være omskifteligt. Virksomheder er meget forskelligt behov for data, taletid og sms-service, dette er som regel bygget på hvilken branche man befinder sig i. Kontormedarbejdere har en tendens til at have langt flere telefonopkald med kunder, kollegaer og samarbejdspartnere – det er derfor her vigtigt at der er rigeligt med taletid, nu hvor der alligevel er penge at spare.

Måske der er tale om en lille arbejdsplads som rejser meget? Det skal her også være muligt for medarbejderne at kommunikere i udlandet og mobilabonnementet bør her dække EU eller et større internationalt areal, hvis det er det der er brug for.

Hvilken udbyder skal man vælge?

Der er efterhåndende mange udbydere på markedet og det er helt forståeligt hvis det kan være svært at gennemskue hvilke muligheder der er den bedste for ens virksomhed. Det er her vigtigt at finde et mobilselskab, hvor udvalget af mobilpakker passer bedst til medarbejdernes individuelle mobilforbrug.

Citat af Nicolas Fredriksen, Teleanalytiker: ”Selvstændige og mindre erhvervsvirksomheder kan spare rigtig mange penge på mobilregningen og deres bredbåndsforbindelse, og stadig opnå samme stabile forbindelse og dækning som de kender. Besparelser på op til 70 procent er fuldt ud realistisk

Det der gør den store forskel er, hvis man vælger at samle alle virksomhedens mobilabonnementer i et mobilselskab, hvor virksomheden opnår den bedste samlede pris og hvor virksomheden opnår de største fordele.

Iværksætteri belønnes i DK

Disse mobilabonnementer tilbyder særlige tilbud til erhvervskunder og der er hele tiden flere der opblomstrer og omlægger deres tilbud til forbrugerne. Danmark er et innovativt land, som er fyldt med mindre virksomheder. Vores land er respekteret internationalt, for vores iværksætteri og kvalitetssans, og det vil vi selvfølgelig gerne belønne. Der er på flere punkter gode penge at spare, hvis man er en mindre virksomhed. Det er vores måde at sikre mindre virksomheder en chance på markedet og tage nogle af udgifterne fra dem, så der er en chance på markedet for overlevelse. Eksempler på mobilabonnementer:
Der er efterhåndende mange der er hoppet på bølgen og tilbyder mindre virksomheder en pakkeløsning, når der er tale om erhvervstelefoni. De forskellige mobilselskaber er blandt andet: CBB Mobil, Evercall, Call me, 3 og Telenor. Alle nogle der har været på markedet længe. Her kan man få alt imellem 6 timers til fri tale, 6- 1000GB og fri SMS. Priserne er tæt knyttet med hvilke ydelser man får med i pakken.