Derfor skal du bruge en god ejendomsmægler når du skal sælge dit hus

Det er din ejendomsmægler der sælger dit hus til potentielle købere, derfor er det vigtigt at du vælger en god ejendomsmægler. En god ejendomsmægler kan være med til at gøre forskellen på, om dit hus eller lejlighed bliver solgt hurtigt eller om der går mange måneder. Har du derfor brug for at komme videre hurtigt, så kan ejendomsmægleren være den afgørende brik i puslespillet.

En god sælger

Du kender det garanteret fra så mange andre aspekter i livet, en god sælger for dig til at se muligheder med varen og en dårlig sælger for nærmest varen til at virke uinteressant. Det samme gælder for en bolig og det er her ejendomsmægleren der er sælgeren. Du skal altså vælge en ejendomsmægler der kan få køberne til at se muligheder i din bolig, som de måske ikke selv lige kan se. Hvis han eller hun blot står passivt og kigger på, så kan du have en fremvisning hvor en mulig køber slet ikke selv formår at se hvilke muligheder lige præcis de kan have i din bolig. Det er nemlig ikke altid, at købere kan se hvad der kan ændres på en bolig, så den vil falde i deres smag og det er det din ejendomsmægler blandt andet skal hjælpe med.

Orden i papirarbejdet

Det er også vigtigt at vælge en god ejendomsmægler der har styr på sit papirarbejde. Hvis du vælger en ejendomsmægler med rod i papirerne, så kan dit hussalg trække ud og din bank skal hive oplysningerne ud af ham, og det er til gene for alle parter. Der ligger nemlig meget papirarbejde bag et hussalg både for køber og sælgers side.

Vælg en ejendomsmægler der kender nærområdet

Når du skal sælge din bolig, er det ikke kun din bolig som mulige købere skal falde for. De skal også falde for området som din bolig ligger i. Her kan det være en stor hjælp at vælge en ejendomsmægler der kender nærområdet godt. Din ejendomsmægler skal nemlig kunne fortælle godt om området til de interesserede der ikke kender området i forvejen. Din ejendomsmægler skal altså ikke blot kunne fortælle om mulighederne i din bolig men også gerne i nærområdet. Er det en børnefamilie der kigger på din bolig, så skal ejendomsmægleren gerne kunne fortælle om institutioner og skoler i nærheden og så videre.

Få hjælp af din ejendomsmægler

Er du i tvivl om der er nogle ting i din bolig, som du kan forbedre inden du sætter den til salg? Så spørg endelig din ejendomsmægler. Din ejendomsmægler er vant til at sælge boliger og ved hvad de fleste købere ligger mærke til. Dermed ved han også hvad der er en god ide at have orden i. Generelt er det dog en god ide at holde din bolig ryddet op og ren. Sørg også gerne for friske blomster i dine blomsterkrukker, visne blomster giver et dårligt første håndsindtryk. Gør hvad du kan, får at din bolig tager sig så godt ud som muligt, det vil give det bedste indtryk til mulige købere.

Robotter på lageret: Her kan de hjælpe

Normalt er robotter i industrien måske forbundet med automatiseringen af produktion. Dette er dog ikke det eneste område hvor implementeringen af robotter kan hjælpe. I dag findes der intuitive robotter, der kan hjælpe med et utal af opgaver inden for lagerarbejde, og disse robotter er klogere end de fleste kan forestille sig. Robotterne kan implementeres med henblik på delvist at automatisere arbejdet, samt at aflaste dine medarbejdere fra opgaver der går igen.

Robotter på arbejdspladsen kan forbedre variationen i arbejdsgangen for personalet, hvilket forbedrer personalets arbejdsvilkår. En investering tjenes hurtigt ind igen, da robotterne er nemme at integrere på enhver arbejdsplads.

Hvilke opgaver kan de udføre?

Robotter der er specialiseret til lagerarbejde, kan udføre en lang række forskellige opgaver der indebærer alt fra effektivisering af materialehåndtering til palleudfyldning. Robotter kan udstyres med forskellige redskaber eller værktøjer der passer til forskellige opgaver. Værktøjerne er oftest inkluderet i den løsning du kommer frem til med leverandøren, og dit personale vil ingen problemer have med installationen af disse. De passer derfor ind i de dynamiske arbejdsmiljøer i pakkehaller og andre lagervirksomheder.

En palleteringsrobot kan eksempelvis automatisere store dele af den proces der foregår omkring paller. Dette arbejde kan stort set automatiseres fra top til tå, og det kan de grundet robotternes veludviklede software.

Universal Robots der leverer disse lagerrobotter har udviklet disse robotter til at passe ind i et hektisk arbejdsmiljø, der involverer forskellige opgaver, løft af tunge og store objekter samt gentagne arbejdsgange. Softwaren funger intuitivt, hvilket betyder at robotterne løbende lærer mere om deres omgivelser og arbejdsgange hvorfor de hurtigt lærer at passe ind.

Denne software, samt de nemme tilpasningsmuligheder robotterne har, gør at robotterne fungerer godt på et lager hvor varesortiment og produktemballage ofte skifter. Lige som de kan hjælpe med de mange skift der kommer hver sæson der kan give komplikationer og forvirring.

En økonomisk investering – men også i arbejdskvalitet

En investering i robotter er dog ikke kun en investering i bedre økonomi. Robotter kan som nævnt også bruges til at aflaste dit personale. Får du robotterne til at udføre de trivielle og gentagende opgaver, kan de tilbyde større variation i arbejdet til dit personale. Du kan ligeledes få robotterne til at forbedre de ergonomiske forhold på arbejdspladsen, hvilket både sænker udgifter til sygedage og vigtigst af alt, forbedrer glæden ved at udføre arbejdet for dit personale. Robotterne kan derfor være en god investering for de fleste lagervirksomheder.

Flere og flere virksomheder får succes med annoncering på Facebook

Fysiske reklamer er en forældet strategi, og det rammer ikke kunderne i målgruppen i samme omfang, som det tidligere har gjort. Det er også derfor, at der er mange virksomheder, som i nyere tid har skiftet til en online strategi, og det er en god idé. Flere ting peger nemlig nu på, at der virkelig er succes at hente ved at lave online marketing særligt på de sociale medier. 

Kunderne bruger deres tid online

De fleste mennesker bruger flere timer dagligt på at være online, og især medier såsom Facebook og Instagram er aldeles populære. Menneskets opmærksomhed er derpå rykket online. Det er der flere og flere virksomheder, som er begyndt at udnytte. Det gør de blandt andet ved at benytte annoncering på Facebook. På den måde kan kunderne kan blive præsenteret for et givent produkt, når de alligevel scroller på deres startsider. 

Annoncering på Facebook skaber vækst

Ved at lave en marketingsstrategi, hvor annoncering på Facebook indgår, så er der god grobund for vækst i antallet af kunder samt en generel vækst i omsætningen. Det sker, da Facebook ads kan minde eksisterende kunder om det gode produkt, som virksomheden udbyder. Dertil kan ads også nå ud til nye kunder, som er i målgruppen, men som ikke kender til produktet eller virksomheden endnu. Annoncering på Facebook kan hurtigt gøre en enorm forskel for en given virksomhed, uanset om det er en stor eller mindre en af slagsen. 

Specialister giver virksomheder værdifuldt input

Selvom annoncering på Facebook er en stigende tendens, så er det ikke altid, at firmaet selv har annoncering på det sociale medie helt inde under huden. Der findes dog hjælp at hente, da der tilsvarende findes et stigende antal specialister, der kan give deres besyv. Specialister kan være medårsag til, at der også er så mange firmaer og virksomheder, som får succes med deres annonceringer. 

Vil du have succes med annoncering på Facebook?

Det kan være en udfordring at få succes med Facebook ads i første forsøg, men for at give dig de bedst mulige vilkår kan du herunder læse 3 små tips til din virksomheds annonceringer.

Tænk ud af boksen og forny jer

Selvom du måske har haft succes med en bestemt tilgang tidligere, så er det ikke givet, at det vil virke igen. Nogle gange er det nødvendigt at tænke i nye retninger.

Glem ikke eksisterende kunder

Mange har travlt med at skulle erhverve nye kunder, men der er også en masse salg at hente hos eksisterende kunder. Husk dem, når I skal lave annonceringer.

Søg hjælp fra specialister

Det er nævnt her i artiklen, at der eksisterer specialister, og det kan være, at det lige netop er helt nyt input, som skal til, for at dine annonceringer bliver en succes. 

Sådan tager du din selvstændige virksomhed til det næste niveau

Danmark er på mange måder et godt iværksætterland. Vi hylder iværksættere med fjernsynsprogrammer, lovgivningen sikrer frie rammer og det sociale sikkerhedsnet betyder, at flere tør tage chancen. Derfor er Danmark da også blevet kåret som et af de bedste lande på verdensplan at starte virksomhed i, og det skal de danske selvstændige selvfølgelig drage nytte af. Det kræver dog ikke bare gunstige forhold at være en iværksætter.

Vær omstillingsparat

Som virksomheden gror, hvilket heldigvis sker for rigtig mange, handler det i mindst lige så høj grad om at tilpasse sig. Lige pludselig skal man gå fra selvstændigt erhvervsdrivende, der har lavet alting selv til leder af en mellemstor virksomhed. Det kan være svært, hvorfor det da også er her, mange danske iværksættere fejler. De har ganske ikke vinden og evner til at lede på den måde, eller også er de ikke omstillingsparate nok.

Lær lederskab med CEL

Det er ærgerligt for både Danmark og den enkelte virksomhedsejer, ofr sådan behøver det ikke at være. Det kræver bare, at man kender sig selv som virksomhedsejer. Er du således en af de danske iværksættere, der er bange for, at den skæbne også kunne tilfalde dig, kan du med fordel drage nytte af CEL, Corporate Entrepreneurial Leadership. Som du muligvis kan tyde ud fra det noget kryptiske navn, er CEL nemlig en efteruddannelse med det eksplicitte mål at uddanne folk til at blive iværksættere med lederegenskaber.

De har selv forsøgt at formulere deres eksistensberettigelse ved at pege på det faktum, at markedet bliver stadig skarpere, og at man som leder og iværksætter konstant bliver nødt til at tænke nyt for at kunne holde sig oven vande. Er du iværksætter med en succesfuld og voksende virksomhed, tyder alt dog på, at det ikke er det med at tænke nyt, der er dit problem. I stedet har du måske mere brug for den del af CEL, der omhandler ”leadership”, hvor du netop kan lære alle de uudtalte regler og gode tips og tricks til, hvordan man bedst uddelegerer opgaver og leder andre. Selvom mange forklejner virksomhedsledelse til en banal opgave med en alt for høj løn, er sandheden nemlig, at ledelse i allerhøjeste grad er en egenskab, der skal læres. Det betyder heldigvis også, at alle og enhver kan lære den med de rigtige redskaber. Meget tyder på, at et af disse redskaber er CEL.

Brug en reklamevideo til at markedsføre din virksomhed med

reklamevideo

En reklamevideo er den mest effektive måde, hvis du vil skabe opmærksomhed omkring din virksomhed. Uanset om det er på din hjemmeside eller i en annonce på de sociale medier. For video fænger og fastholder folk meget længere end tekst og stillbilleder. Så selv om det er noget dyrere at få produceret en reklamevideo end skrevet en tekst, er merudgiften hurtigt tjent hjem. Læs med, og bliv overbevidst.

Har du et lille eller et nystartet firma, kan det lyde som en stor og dyr investering at få skudt en reklamevideo. Men effekten af en reklamevideo er mange gange højere, end hvis du kun bruger tekst og billeder.

For dels fænger reklamefilmen bedre, og dels fastholder den folk i meget længere tid. Derved er der meget større chance for, at de opfanger dit budskab. Hvis du vel at mærke sørger for at formidle det klart og tydeligt i din reklamevideo.

Det kan du heldigvis få hjælp til. For der findes mange dygtige producenter af reklamevideo, som kan hjælpe dig hele vejen igennem processen fra ide til færdig reklamevideo.

Hvorfor virker en reklamevideo?

Den helt store fordel ved en reklamevideo i forhold til tekst og stillbilleder er, at video benytter de samme to kommunikationskanaler, som vi mennesker har brugt til at forstå omverdenen med siden skabelsen: Lyd og bevægelige billeder.

Derfor trigger en video i f.eks. strømmen af nye poster på et af de sociale medier meget nemmere læserens krybdyrhjerne. Fordi den bevæger sig. Det gør den interessant!

Skal trigge seerens krybdyrhjerne fra første sekund

Har du yderligere fået skruet din reklamevideo sammen, så den præsenterer dit firma som et godt bytte, eller noget som beskytter folk for en fare, får det krybdyrhjernen til at blive hængende. For krybdyrhjernen fokuserer udelukkende på at holde os i live.

Derfor skal du starte reklamevideoen med enten at beskrive et problem, folk i dit firmas målgruppe godt kender, og gerne vil slippe af med. Eller præsentere gevinsten for seeren ved at bruge dit produkt, så det er nemt at forstå. F.eks. hvordan det gør hverdagen lettere for folk, giver dem større anseelse eller flere penge mellem hænderne.

Et er sikkert: Starter du med at fortælle, hvad produktet hedder, hvem der laver det, og hvad det kan – ja, så virker din video alt for svær at forstå. Og så har krybdyrhjernen allerede bedt folk om at scrolle videre, eller gå hen til din konkurrents hjemmeside.

Få hjælp af et professionelt videofirma

Men alt det behøver du ikke tænke på, hvis du vælger et professionelt videofirma til at producere din reklamevideo. De har fuldstændig styr på både storytelling og konceptet for din reklamefilm, lige så snart du har fortalt dem lidt om, hvad dit firma kan, og hvem der oftest er kunder hos dig.

Så ved de præcis, hvordan I kommer i mål med din reklamevideo, og kan så holde dig i hånden hele vejen frem til du står med det færdige resultat lige til at sætte på hjemmesiden eller udgive på Facebook.

En dygtig videoproducent kan nemlig både levere filmen i flere formater, og få den klippet på forskellige måder. Derved er du sikker på, at den passer bedst til de steder, hvor du skal bruge reklamevideoen.