Indtænk bevægelse i din hverdag, hvis du arbejder på et kontor

Nogle gange er det let at blive lidt for opslugt af alle arbejdsdagens gøremål. Nogle gange kan pligterne tilmed komme til at fylde så meget, at der ikke bliver plads til så meget andet. Men det vil desværre også nogle gange kunne mærkes på kroppen. For det er nemlig vigtigt, at du tager dig af dig selv, særligt hvis du har et meget stillesiddende arbejde, hvor du ikke kommer op og bevæger dig.

Du skal sørge for så vidt muligt at leve din sundt, så din krop har de bedst mulige forudsætninger for at kunne klare den travle hverdag. Derfor er det måske også på tide, at du tænker bevægelse mere ind i din hverdag.

Tjek om helbredet er i top

Hvornår er man i dårlig form? Det kan selvfølgelig være et svært spørgsmål at svare på. Alt er relativt. Derfor kan det også virke som et abstrakt spørgsmål.

Med en blodtryksmåler vil du kunne få et konkret tal på, hvor godt hjertet pumper blod ud i kroppen. Det kan fungere som en ganske god indikator på, hvor god din kondition er. Medmindre du lider af underliggende sygdomme, så vil en god hjerterytme nemlig ofte vidne om en god kondition.

Måske har du tilmed lagt mærke til, at du har sværere ved at komme op ad trapperne. Det kan også være, at du hurtigere mister pusten. I så fald er det måske også blot et spørgsmål om at forbedre livskvaliteten ved at få kræfterne tilbage.

Sådan får du mere motion i hverdagen

Motion kan se ud på mange måder. Derfor er der også mange måder, du kan komme i bedre form på.

For nogle mennesker virker det måske mest interessant at begynde at løbe eller at dyrke en sport. For andre virker det derimod helt uoverskueligt. I så fald er det måske bedre at begynde at gå eller cykle på arbejde.

Det korte af det lange er, at du skal bruge din krop og bevæge dig mere hver dag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.