Hvilke online industrier vil vi se trives i det nye år?

Der er generelt mange sektorer, som er vokset hurtigt i løbet af de seneste år. Det skyldes at e-handel, kunstig intelligens og anden form for sikkerhed har revolutioneret alt fra iGaming til mode. Netop de to sektorer forventes at trives i det nye år, og det kigger vi på nedenfor.

iGaming-sektoren er på vej opad

Sektoren med spillesider som Mr Green online casino vil fortsætte med at vokse i 2023. I løbet af de kommende fem år forventes der to primære tendenser. Først og fremmest at casinoerne rykker ind i metaverset. Derudover er den anden tendens VR-produkter. Altså at casinoer kan tilbyde oplevelser hvor du bruger VR-briller til at føle at du fysisk sidder ved pokerbordet, selvom at du er hjemme i din stue. 

iGaming-sektoren har en forventet vækst på omkring syv procent per år. Det forventes at det globale iGaming-marked vil vokse med en samlet værdi på 260 milliarder dollars inden 2027. Dette påvirkes ikke alene af metaverset og VR, men også af kryptovaluta og kunstig intelligens. Der forventes mange innovationer i iGaming-sektoren, som bliver spændende at følge.

Cybersikkerhed får en større betydning

Cybersikkerhed er en af de industrier, som er vokset enormt meget i løbet af de seneste år. Denne industri forventes at vokse fra 155 milliarder dollars til 376 milliarder dollars i 2029. I denne forbindelse forventes der en årlig vækst på 13,4 %. 

Industrien vokser især på grund af den voksende e-handel. Virksomheder på internettet skal beskytte deres platforme for ikke at blive udsat for hackerangreb. Det kan hurtigt blive en dyr forretning, hvis de ender med en lækage af personlige data for deres kunder. Ikke alene kan det blive dyrt, mange virksomheder har også svært ved at gendanne kundernes tillid, når de først har brudt den. Desuden vokser den med Internet of Things (IoT), kunstig intelligens, cloud sikkerhed og andre afgørende elementer. 

Rumfartsindustrien vokser i takt med øget fokus på Mars

I løbet af det seneste år har der været meget tale om Elon Musks og Jeff Bezos’ kamp om at nå først ud i rummet. Generelt bliver der investeret en del i rumfartøjer til at nå ud til planeter som Mars. Denne industri er vokset med intet mindre end 70 procent siden 2010. Citigroup har skrevet en omfattende rapport hvor de argumenterer for at rumfartindustrien vil nå op på en årlig omsætning på en milliard dollars i 2040. Allerede næste år vil den trives mere end nogensinde før. 

Skønhedsprodukter og kosmetik sælger som aldrig før

Sektoren for make-up og kosmetik vokser som aldrig før. Især takket være sociale medier som YouTube, Instagram og TikTok sælges der endnu flere skønhedsprodukter. Desuden er der en stigende efterspørgsel efter veganske produkter og kosmetiske produkter som er baserede på naturlige ingredienser. 

Mens der ikke er den samme forventede vækst som med iGaming og cybersikkerhed, er der stadigvæk tårnhøje forventninger. Det forventes at sektoren med make-up og kosmetik vil vokse med 6,85 procent hvert år mellem 2022 og 2026.

Der er naturligvis mange forskellige produkter i denne industri. Det som sælger mest er især hårpleje og hudpleje. Måske har du allerede gættet at den største producent i industrien er L’Oréal. Den næststørste spiller i denne sektor er Unilever, som designer både madprodukter og kosmetik. Med sidstnævnte står de blandt andet bag mærker som Tresemme, Dove, Axe og Vaseline. 

Modesektoren vokser takket være sociale medier og e-handel

Sektoren for mode har en forventet årlig vækst på intet mindre end 11,49 % per år mellem 2022 og 2027. Hvis det går i opfyldelse, vil den nå op på en markedsværdi på 1,50 billioner dollars i 2027. 

Det er især den digitale innovation, som har sat skub i industrien. Ligeledes har den voksende globalisering en enorm indflydelse. Forbrugervanerne er også skiftet. Fx er markedet for genbrug vokset. Undersøgelser peger på at 70 % af forbrugerne føler at det er nemmere at købe genbrugt tøj nu end sammenlignet med for fem år siden. Det har ført til at store markedspladser og brands som fx Shein og Zalando har inkorporeret en del af forretningen hvor du kan købe genbrugt tøj. 

En anden vigtig tendens er miljøvenligt tøj. Tag blandt andet Patagonia som har bæredygtige værdier, der er en del af deres brand. Fx opfordrer de deres kunder til at købe og sælge brugte ting i stedet for hele tiden at købe nye produkter.

Den voksende e-handel og de sociale medier skubber også modesektoren opad. Mænd og kvinder køber nyt tøj, som de ser hos influencere. Ligeledes køber de måske tøj og tilbehør specifikt til at stråle med nye produkter på deres egne sociale medier. Alt dette gør at det bliver interessant at se hvordan modesektoren vil trives i 2023.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *