Få vækst i dit firma

Ens virksomhed er som ens hjertebarn. Man vil gerne passe på den, som var den det vigtigste på denne klode, da den netop kan være vejen til succes. Men hvordan opnår man denne succes? Vi vil gerne hjælpe dig på vej med en række metoder og tiltag, som forhåbentligt vil kunne booste din virksomhed.

En verden med sociale medier

De sociale medier er ikke blevet døbt deres navn uden grund. Vi interagerer og snakker med hinanden gennem disse medier, og vi deler en hulens masse indhold med hinanden. Derfor kan man også få enorm succes, hvis folk synes, at din virksomhed er værd at dele med deres venner og bekendte. Du kan gøre en række ting for at få dit produkt promoveret på de sociale medier.

For det første kan du købe dig til, at dit produkt popper op som reklame. Du kan også gøre det, at du får en række bloggere eller kendte personer til at promovere dit produkt til deres følgere. Det koster, i forhold til hvor stor følgerskaren er, og hvor kendt personen er. Sørg også for, at dem, der promoverer dit produkt, har en følgerskare, som passer til din målgruppe.

Meld dig ind i et erhvervsnetværk

Når du melder dig ind i et erhvervsnetværk, åbner du en masse muligheder for at få inspiration til din virksomhed. Det kan være, at du møder mennesker, som har samme slags firma som dig, og I dermed kan samarbejde eller give hinanden tips. Det kan også være, at du møder potentielle investorer, som gerne vil putte nogle penge i dit produkt. Din virksomhed kan gro på mange måder ved at melde dig ind i et netværk. Det eneste, som du skal tænke på, er, hvilket netværk du melder dig ind i.

Du kan starte med at melde dig ind i nogle lokale netværk. Bor du f.eks. i Århus, kan du melde dig ind i erhvervsnetværk Århus. Der kan du møde lokale erhvervsfolk, som også kan give dig mere konkrete råd til, hvordan du bedst sælger dit produkt i egen by. Det kan nemlig variere fra by til by, så man skal aldrig tro, at det er det samme alle steder.

Bliv attraktiv at handle med

Hvis du gerne vil være en attraktiv virksomhed for investorer at gøre handel med, er der en række ting, som du bør gå igennem inden da. Sørg for, at dit produkt er blevet testet af folk fra din målgruppe. Hvis du får god feedback tilbage, kan du præsentere potentielle købere for din investor. Samtidig bør du også sætte nogle realistiske målsætninger for, hvad din virksomhed er værd, hvad du mangler penge til, og hvordan du præsenterer din case for din investor. Du skal forberede dig på kritiske spørgsmål, og er du ikke klar på dem, fremstår du og din virksomhed usikker.

Sidst, men ikke mindst, er det vigtigt, at du som minimum har en form for prototype. Kan investoren ikke se produktet med egne øjne, gør det dig til en mere usikker aftale i deres øjne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *