Digital markedsføring gør ejendomsmæglere billigere

Der findes efterhånden mange brancher som har været en tur igennem den digitale omstilling – og nu er turen måske kommet til ejendomsmæglerbranchen. Hvis man kigger i bakspejlet, kan det virke lidt gammeldags at der stadig findes ejendomsmæglere, som bruger hundredvis af kontorer for at reklamere med de boliger de har til salg. De kontorer har dyre adresser, og kigger man ind ad vinduet, så er det sjældent der sidder nogle klar til at tage imod en køber. Det kan have noget at gøre med at 98% af danskere starter deres boligkøb online. Der findes rigtig mange hjemmesider med boliger til salg, og det virker usandsynligt at det lille kontor nede på hjørnet skulle kunne tilbyde mere end det udvalg som findes online.

Det koster på bundlinjen for boligsælgere

Det er også inkluderet i prisen, når man benytter sig af en ejendomsmægler til at sælge din bolig. Der går rigtig meget af deres salær til netop at betale de dyre huslejer, og hovedkontoret tager højst sandsynligt også en vis del af prisen, og derfor kan det hurtigt løbe op i titusindvis af kroner at benytte sig af de ejendomsmæglere som ikke har omstillet sig endnu. Netop dem som har omstillet sig, tilbyder væsentligt billigere salærer

Traditionel markedsføring koster meget Netop fordi at have kontorer med displays og annoncering i trykte medier er dyrt, er det ikke så underligt at flere ejendomsmæglere begynder at omstille sig til at markedsføre sig der, hvor køberne er – nemlig på de online boligsider. Det koster mindre at drive en hjemmeside end et kontor. Ofte bliver der lokket med store køberkartoteket og evt. diskret skuffesalg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *