Den gode ide er rent proteinpulver for din online indtjening

Skal du have succes online, skal du enten tage en eksisterende ide og gøre det bedre eller kommer op med en helt ny og revolutionerende ide og udnytte first mover advantage maksimalt.
Vi har set det så mange gange online inden for stort set alt: Dating, take-away, tilbudstjenester og alt muligt andet. En eller anden er kommet med den rigtige ide og har startet en trend – og snart dukker der en underskov af nye sites op, der forsøger at gøre det originale site kunsten efter.
F.eks. så kom just-eat først med ideen om online bestilling af mad og senere har f.eks. Hungry.dk og andre lignede onlinetjenester forsøgt at gøre dem kunsten efter. På nøjagtig samme måde var det med Dating.dk, der var den første store på markedet for datingsites herhjemme. De er blevet fulgt af en sand syndflod af andre site, der stort set har gjort det muligt for hvem som helst at finde sin soulmate og livsledsager online, uanset om man er frimærkesamler, føler sig hævet over andre eller er dværg.
Det handler om den gode ide
Det handler kort og godt om at finde den rigtig gode ide, der nemt kan formidles og håndteres online. proteinpulver Den gode ide er simpelthen det samme som proteinpulver er for bodybuildere og andre der dyrker styrketræning mere eller mindre seriøst.
Men hvor og hvordan finder man den? Tja, som alt muligt andet her i livet, handler det oftest om lige store dele tilfældighed og held! Det kan være man ligger inde med specialviden om forholdene i en bestemt branche eller ved at mange går og tumler med det samme problem i flere forskellige brancher.
Det kunne f.eks. være, at mange vognmænd kører rundt med halvtomme lastbiler på deres godsruter. Den ledige plads kunne de tjene gode penge på og de er villige til at sælge den billigere, fordi hver eneste kunde ekstra, de kan få med på turen, er med til at give dem ekstra indtjening.
Samtidig kan de fleste brancher sikkert nikke genkendende til, at transportomkostningerne bliver højere og højere. Jamen, hvorfor dog så ikke udvikle en online-tjeneste, der gør det muligt for firmaerne at finde vogne, der kører rundt med ledig plads på her og nu.
Det at finde på broen mellem de to meget forskelligartede problemstillinger er den gode ide i denne sammenhæng og i dag er der flere konkurrerende systemer, der forsøger at blive størst på markedet. Fordi det er en rigtig god ide!
Deleøkonomien kommer til at skabe nye online forretninger
Deleøkonomi er det nye sort og skal du komme på noget, der for alvor kan give dig luft under vingerne online, er det sikkert her, du kan gøre en forskel. For deleøkonomi handler om at udnytte ledige ressourcer bedre og kan være alt lige fra at dele boremaskinen i en andelsboligforening til at tilbyde gratis trailere.
Problemet med deleøkonomien er, at den slags ”tjenester” oftest er gratis eller koster meget små beløb, men kan du knække kurven, er det nok indenfor dette område, du kan skabe den næste store ide online.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *