Produkter og priser

The secret of success lies not in doing your own work, but in recognizing the right man to do it.

Andrew Carnegie

 

Jeg har i de sidste par uger modtaget flere og flere henvendelser fra personer og virksomheder, der har ønsket at få deres sider søgeoptimeret. Desværre har jeg en meget fyldt kalender for tiden, så jeg vil ikke opstille nogle egentlige priser og produkter her endnu.

 

Hvad er min historie med SEO?

Jeg er autodidakt søgeoptimeringsekspert. Jeg havde (og stadig har) et par internationale sider (.com’s). Jeg havde i sin tid ansat nogle søgeoptimeringseksperter, som jeg brugte i over to år. Jeg var ikke specielt imponeret over de resultater jeg fik, men som så mange andre havde jeg ikke helt en fornemmelse af hvad ordentligt SEO var. Men jeg besluttede mig for, at det kunne jeg selv lære, så jeg opsagde mit abonnement og begyndte at søge rundt på nettet, prøvede forskellige produkter og metoder, og lad mig sige det som det er: Det er en jungle, hvor de fleste ting man støder på er rent fup og fidus, og ikke en meter værd, men ind imellem fandt jeg nogle metoder, redskaber og samarbejdspartnere, som kunne hjælpe mig, med at føre mine sider til tops på Google.com.

 

Fra dotCOM til punktumDK

Sidste år oprettede jeg så denne hjemmeside, og dette var min indgang til Google.dk. Jeg havde for så vidt ikke rigtig nogle intentioner om at bruge siden til andet end hygge og skrive lidt om forretningsteori. Imidlertid gik det op for mig, at det danske marked er lidt af et landsbygadekær med et par sjove små søde ænder, der svømmer rundt og rapper i forhold til søgeoptimering på den internationale scene, hvor min niche var og er karekteriseret ved ekstremt mange aktører, der kæmper om de rigtige pladser og mere er at sammenligne med en krigsskueplads, hvor alle kæmper mod alle. Så jeg begyndte at undersøge det danske søgeoptimerings marked, og jeg har lavet en del lokale justeringer, som sammen med mine internationale erfaringer, har gjort at jeg har en kraft i min søgeoptimeringsprocesser, der sjældent ses herhjemme.

 

[blockquote type=”blockquote_quotes” align=”right”]Efter Laust kom ind over min webshop og hjemmeside, droppede jeg min hidtige optimeringsekspert. Laust havde på få måneder bevist et resultat, der bare var bedre end hvad jeg kunne få fra nogen anden dansk søgeoptimeringsekspert.[/blockquote]

 

Fra ene og alene til mindre virksomhed

Jeg har i løbet af det sidste års tid fået en håndfuld faste kunder, og det er ikke fordi det er mange, men det der ofte kendetegner processen med mine kundeerobringer er dette: Kunden kommer med intentionen om at bare købe en enkeltsående søgeoptimeringspakke, og den får han/hun. Kunden har som regel to key performance indikatorer: Placering på Google og gennemsnitlig profit per dag. Kunden oplever efter et stykke tid markant fremgang på begge indikatorer. Det går op for kunden, at det ikke kan betale sig, at undlade at bruge mig som deres lokale søgeoptimeringsekspert.

 

Ekspanderer I Globalt?

Lad mig sige det som det er. Det kan være tough business specielt hvis vi snakker sites med endelserne .com (USA/Verden) eller .co.uk (England). Jeg kan hjælpe jer på jeres vej mod toppen, men tro ikke det bliver en dans på roser. Specielt de store internationale markeder er hardcore, men det er der jeg har betalt mine lærepenge, og det er derfra jeg har banet vejen for succes herhjemme. Jeg har god erfaring med selv de hårdeste markeder, og mens jeg skriver dette, så er jeg i gang med et meget prætentiøst projekt i England.

Kan jeg hjælpe på andre markeder for eksempel i Norge og Sverige? Ja det kan jeg, men det er ikke min spidskompetence, og det vil være ideelt at vi samarbejdede med nogle lokale SEO eksperter for at få fuldt udbytte af en optimeringsprojekt.

 

Skal din side søgeoptimeres af mig?

Det centrale for enhver virksomhed er bundlinjen, og at der helst er grønne tal på denne linje. Hvis jeg koster jer 9.000 om måneden, men øger profitten på produkter med 20.000 kr, så har I tjent gode penge på søgeoptimering. Mine månedlige priser går i øvrigt oftest ned efter, at de indledende manøvrer er udført. Det skal siges, at jeg ikke mener, det kan betale sig for alle online forretninger at blive optimeret – i hvert fald ikke af mig! Nedenfor er et link, hvorfra I kan lave lidt regning på hvor vidt det kan betale sig for jer at blive søgeoptimeret.

Model for udregning af søgeoptimerings værdi. 

 

Kontakt mig:

I skal være velkomne til at kontakte mig, hvis du/I har en konkret SEO problemstilling der skal løses.

Sørg for at inkluder den eller de URL’s I vil have optimeret og hvilke søgeord, der er væsentlige for jer. Dette er ikke ensbetydende med, at jeg nødvendigvis kun sender forslag til projekter vedrørende de eksakte søgeord og heller ikke sikkert, at jeg kan få tid til at påbegynde projektet før sommeren er over os.

– Laust Kehlet

Efternote: Mine SEO aktiviteter er flyttet til www.seonorden.dk

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *