Fiskegrej som eBusiness

For nyligt snakkede jeg med ejeren af webshoppen Fluer.dk. Jeg gik ind i den her snak med en forventning om at nu skulle jeg høre om en lille sød hobby biks. Og ja sådan havde det faktisk startet ud. I dag er den lille hobby biks vokset til en af Danmarks største forhandlere af fiskegrej online – men for så vidt også sammenlignet med dens offline konkurrenter. Hvordan kan en sådan lille hyggebiks gå fra ingenting til at være gigant? Det er faktisk ret simpelt når man kigger på grundtrækkene. At levere fiskegrej online er både billigere og mere tidsbesparende end offline forhandlere af fiskegrej  – men vigtigst mener jeg faktisk, at det er at online er der en langt større gennemsigtighed i forhold til produkter.

Da jeg spurgte om hvor mange produkter som Fluer.dk forhandlede – så kiggede Lars ’Fluers ejer’ på mig, og sagde at det turde han slet ikke tænke på. Det som det handlede om for fluer.dk var at sælge long tailprodukter. Fiskegrej er ikke bare fiskegrej. Nej der er tusindvis af varianter af de forskellige produkttyper uanset om der er tale om  waders, fluer, fiskestænger eller blink. Så hvis du finder Chris Andersons bog ’The Long Tail: Why the future of business is selling more of less’ , så  er fiskegrej og eventuelt virksomheden Fluer.dk en rigtig god business case for dig!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *